A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Баландинська територіальна громада
Черкаська область, Кам’янський район

Соціально-економічний розвиток

Дата: 04.02.2019 15:56
Кількість переглядів: 683

                    

Соціально – економічний  розвиток  

Баландинської сільської ради об’єднаної територіальної громади

 

        1. Вступ

      Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади є важливим документом в процесі творення власного соціально-економічного розвитку, з використанням внутрішнього та зовнішнього потенціалів. Використання цих потенціалів повинно відбуватися системно та бути скерованим на відповідні пріоритети (напрями розвитку) та цілі.

      Законодавчою основою для розроблення Програми є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України від 23.03.2000р. № 1602- ІІІ, Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 23.09.2015р. №741, Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015р. № 157-VIII, Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014року № 385, наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 березня 2016 року №75 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади”.

        Програму розроблено з метою висвітлення єдиної політики розвитку сільської об’єднаної територіальної громади у 2019 році, реалізації пріоритетів, які б забезпечили зростання добробуту і підвищення якості життя населення об’єднаної громади за рахунок забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності, як основи для збалансованого зростання стандартів та показників економічного розвитку.

   Головною стратегічною метою соціально-економічного розвитку Баландинської територіальної громади на 2019 рік – є поліпшення рівня і якості життєдіяльності населення, створення умов для гармонійного розвитку особистості на основі підвищення конкурентоспроможності та рівня інвестиційної привабливості населених пунктів сільської ради.

        Відповідно до результатів соціально - економічного розвитку, наявних проблем та нагальних потреб територіальної громади, можливостей сільського бюджету на 2019 рік, визначено цілі, пріоритети та завдання соціальної й економічної політики та розроблено основні заходи щодо їх реалізації.

Головні завдання Програми соціально-економічного розвитку

Баландинської сільської ради об’єднаної територіальної громади (далі – Програма) :

• формування бачення майбутнього стану сіл: Баландине, Катеринівка,

Коханівка, Олянине, Радиванівка та селище Богданівське та визначення їх великого бачення;

• проведення діагностичного аналізу їх сучасного стану;

• виявлення головних проблем та стратегічних цілей розвитку;

• визначення першочергових цілей сіл громади;

• визначення першочергових цілей та завдань щодо їх досягнення.

         Джерелами фінансування Програми є кошти бюджету об’єднаної територіальної громади, субвенції з державного бюджету, кошти суб’єктів господарювання, інвесторів та інші джерела, не заборонені діючим законодавством.

         У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення затверджуються сесією Баландинської сільської ради за поданням сільського голови або відповідних постійних депутатських комісій сільської ради.

              2. Соціально-економічна характеристика Баландинської  сільської ради об’єднаної територіальної громади.

           2.1. Загальна характеристика

     Баландинська сільська громада — об'єднана територіальна громада  з адміністративним центром у селі Баландине Кам'янського району Черкаської області.

    Відповідно до ст. 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» № 157-VIII від 05.02.2015 року із змінами та доповненнями, Баландинська об’єднана територіальна громада утворена у грудні 2018 року в рамках адміністративно-територіальної реформи 2015 року.

 До Баландинської об'єднаної територіальної громади увійшли такі населені пункти:

-с. Баландине ( населення станом на 1 січня 2018 р. – 768 осіб )

-с. Катеринівка(населення станом на 1 січня 2018 р. – 401 особа )

-с. Коханівка (населення станом на 1 січня 2018 р. – 204 особи )

-с. Радиванівка, Олянине, селище Богданівське (населення станом на 1 січня 2018 р.  –373 особи ).

      Загальна кількість населення Баландинської об’єднаної територіальної громади 1746 осіб.

       Площа населених пунктів  громади  1639,8 га.   Відстань від центру громади до обласного центру- м. Черкаси -  автомобільними шляхами – 95 км.

          Основною структурно - планувальною одиницею населених пунктів є вулиці з одно та двосторонніми забудовами. За функціональним призначенням територія громади поділяється на виробничу, сільськогосподарську та сільську місцевість.

         На території сільської ради під водними об’єктами зайнята площа 162.3 га.

 Села громади електрифіковані, мають телефонний зв’язок, с. Баландине – газифіковане.

         На більшій частині території громади вулиці  мають тверде покриття. Зелені насадження представлені лісами, парками, садками та присадибними ділянками.

         Баландинська  об’єднана територіальна громада межує з  селами Красносілка, Бурти, Дібрівка, Оситняжка Кіровоградської області, Пастирське, Сердюківка Смілянського району Черкаської області та селами Лузанівка, Телепине, Тимошівка Камянського району.

          2.2. Демографічна ситуація.

    Демографічна ситуація, що склалась в селах сільської ради, характеризується деяким зменшенням населення. Як і загалом в Україні, по Баландинській сільській раді  смертність перевищує народжуваність, так в 2018 році народилось 11  дітей, померло 29 осіб:

- Баландине: народилось -3; померло -10;

- Катеринівка: народилось -6; померло -8;

- Коханівка: народилось – 0; померло – 2;

- Радиванівка, Олянине, селище Богданівське народилось – 2 ; померло- 9.

    Станом на 01 січня 2019 року в селах Баландинської сільської ради об’єднаної територіальної громади зареєстровано 1674 особи.

     Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в селах, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.

        2.3. Стан розвитку інфраструктури.

        На території об’єднаної територіальної громади здійснюють господарську діяльність суб’єкти підприємницької діяльності. Основні напрями діяльності – сільськогосподарське виробництво, підприємство переробної промисловості, роздрібна торгівля.

        На території Баландинської сільської ради основним землекористувачем являється: ТОВ «Олімп»,  ТОВ « Затишок», ТОВ «Імпульс», ТОВ  «АгроНіка», ТОВ «Агро – Рось», ТОВ «Колос 08», ТОВ «АгроПлюс -2006», МП «Фотон», ТОВ «Агрокомінвест – центр», ТОВ «Губенки», ТОВ «Інвестагропром», ТОВ «Легіон-Нафта» та фермерські  господарства:  ФГ «Руденко», ФГ «Босецькі.», СФГ «Обрій», ФГ «Гетьман М.О.», ФГ «Рибченко О.М.», СФГ «Колос», СФГ «Велес Плюс», ФГ Гордієнко В.А., ФГ Пазенко Ю.В., ФГ Канюк О.В., ФГ Черненко В.І., ФГ «Промінь», ФГ «Добробут», ФГ «Вікторія», ФГ Ярошенко В.В., СФГ «Агросвіт», ФГ «Зірка», ФГ «Мрія2013», СФГ Чирва Н.В., ФГ Плаксій В.П., СФГ Ісаєва В.А., ФГ Чирва Л. І..

       На території ОТГ функціонує 9 закладів торгівлі.

        2.3.1. Транспортна інфраструктура.

      Автомобільний транспорт займає одну з провідних ролей як у внутрішніх, так і в зовнішніх зв’язках громади. На території громади розроблені транспортні маршрути як обласного, так і районного значення. Сполучення з обласним центром та районним центром здійснює ПрАТ «Кам’янське АТП -17142». Потребує розв’язання проблема пасажирських перевезень між населеними пунктами, що входять в склад Баландинської громади.  

     У цілому по громаді мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами. Всі населені пункти забезпечені під’їздами з твердим покриттям. Транспортне сполучення забезпечує доступність до району та обласного центру.

       Одним з найважливіших питань об’єднаної громади є стан дорожнього покриття. Мережа автомобільних доріг потребує капітального ремонту, а подекуди і повної заміни дорожнього покриття. Щороку проводиться ямковий ремонт доріг, але ці заходи не можуть повністю вирішити проблему.

         2.3.2. Енергопостачання та комунальні послуги

     Систему енергопостачання в Баландинській  ОТГ представляє ПАТ «Черкаси обленерго» – компанія, що здійснює передачу та постачання електроенергії електромережами споживачам Баландинської ОТГ.

    Систему газопостачання  Баландинської ОТГ представляє ТОВ «ЧЕРКАСИГАЗ ЗБУТ» - компанія, що здійснює передачу та постачання  природного газу Баландинській  ОТГ.    

        2.3.3. Житловий фонд

       Житловий фонд Баландинської громади налічує  989 будинків:

Баландине -     442;

Катеринівка – 263;

Коханівка -     123;

Радиванівка, Олянине, селище Богданівське – 161.

      Будинки, які знаходяться у приватній власності громадян (приватний сектор та приватизоване житло), становлять 95,3 % житлового фонду громади.

       2.3.4. Освіта

     Одним з пріоритетів Баландинської  ОТГ є забезпечення конституційних гарантій доступності та рівності прав громадян на отримання якісної освіти, підвищення рівня охоплення дітей дошкільною освітою, оновлення та удосконалення змісту, форми і методів організації навчально – виховного процесу в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах, сприяння інноваційному розвитку освітнього середовища, збереження та вдосконалення мережі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до потреб територіальної громади, забезпечення належного рівня їх поточного утримання та функціонування, сприяння збереженню здоров’я дітей, забезпечення всіх раціональним, якісним та безпечним харчуванням, впровадження нових технологій з розвитку освіти.

     Для цього 08 січня 2019 року  створено Відділ освіти, молоді та спорту Баландинської сільської ради. У підпорядкуванні відділу є Баландинська ЗОШ I-III, Радиванівська ЗОШ, Баландинський дошкільний  навчальний заклад «Ромашка».   

    З метою поліпшення матеріально – технічної бази закладів освіти та забезпечення виконання заходів щодо покращення розвитку освітньої галузі  в 2018 році  впроваджувались енергоощадні технології ( заміна на металопластикові вікна та двері), проводились капітальні ремонти, модернізація технологічного обладнання.

Основні проблеми:

  • недостатні обсяги фінансування освітньої сфери, в першу чергу на

оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Основні завдання:

  • впровадження сучасних інформаційних технологій у освітній процес

 для забезпечення умов реалізації Державного стандарту;

  • виконання завдань соціального захисту дітей-сиріт та дітей,

позбавлених батьківського піклування;

- забезпечення проведення ремонту будівель закладів освіти;

- проведення модернізації матеріально-технічної бази закладів освіти;

- оснащення комп’ютерами закладів освіти;

- модернізація ігрових та спортивних майданчиків закладів освіти.

         2.3.5. Культура.  

    Культурно-освітню роботу в Баландинської сільській Раді здійснюють 2 Будинки культури, 2 клуби та 4 бібліотеки.

        Робота закладів культури спрямована на збереження і розвиток української національної культури, активізації діяльності закладів культури, шляхів збереження існуючої мережі і посилення їх ролі в розгортанні процесів національно – культурного відродження, поліпшення матеріально-технічної бази. Проводяться свята,  конкурси, інші культурно-мистецькі заходи, пов’язані з відзначенням календарних та пам’ятних дат .

        Гострою проблемою є опалення закладів культури, що практично робить неможливим їх використання у зимовий період.

     Проблема наповнюваності бібліотечних установ новими зразками художньої, спеціалізованої та іншої літератури, яка  була б цікава для молоді і могла відродити у неї культуру читання, також потребує вирішення. Оснащення бібліотек комп’ютерною технікою та доступом до мережі  «Іnternet»  дасть можливість створення  електронних бібліотек. Матеріальне оснащення закладів культури громади (музичні інструменти, сценічні костюми та ін..) також потребують заміни. Практично всі приміщення закладів культури громади потребують ремонту  та утеплення. 

Основні завдання та цілі:

- збереження та якісний розвиток мережі закладів культури ;

- збереження історико-культурної спадщини;

- покращення матеріально-технічної бази;

- підвищення рівня виконавської майстерності, підтримка існуючих колективів.

          2.3.6 Фізична культура та спорт

         На території сільської ради діє спортивна команда, яка бере участь у змаганнях по футболу. Також у закладі освіти діють різні спортивні секції, де діти та підлітки проводять своє дозвілля, займаючись спортом. В 2018 році придбано та встановлено 3 спортивно - тренажерні  майданчики

        Основними проблемами є:

- обмеження обсягів фінансування сфери фізичної культури та спорту;

- відсутнє футбольне поле зі штучним покриттям.

       Основні завдання та заходи, фінансування на 2019 рік:

- забезпечення належних умов для розвитку спорту на селі;

- сприяння участі спортсменів в районних спартакіадах;

- забезпечення ремонту, реконструкції та придбання спортивних споруд та благоустрій стадіонів;

- залучення до занять спортом дітей та підлітків.

          2.3.7. Економіка.

        Для мобілізації  коштів до сільського бюджету протягом року буде посилено контроль за повнотою  сплати платежів до сільського бюджету,  термінами укладення договорів оренди на земельні ділянки, та їх реєстрація.

     Проводилась робота щодо залучення до  сплати земельного  податку та орендної плати суб’єктів господарювання, які використовують земельні ділянки для здійснення комерційної або виробничої діяльності без офіційного оформлення.

   Серед основних чинників, які негативно впливають на наповнення бюджету є:

 -   приховування реальної заробітної плати суб’єктами підприємницької діяльності та легалізація робочих місць;

-    приховування приватними підприємцями кількості продажу акцизних товарів.

   Водночас не вирішеним залишається ряд питань. Важливим є проведення  інвентаризації земель сільської ради, не встановлено в натурі межі сільської ради.   Відсутність генеральних планів, нормативно-грошової оцінки земель  населених пунктів громади.

       2.3.8. Охорона здоров’я 

      Завданням реалізації програми  є підвищення  ефективності та якості роботи в галузі охорони здоров’я, формування системи  надання населенню доступних та високоякісних медичних послуг на засадах сімейної медицини. Забезпечення прав громадян на охорону здоров’я.

     Та, на жаль, існує велика проблема  незадовільної матеріально-технічної оснащеності, насамперед ФП та забезпеченість їх лікарськими засобами, що зменшує можливість надання повноцінної медичної допомоги.

    Для досягнення цілей пріоритетним є збереження закладів  ФП Баландинської об’єднаної територіальної громади, сприяння матеріальному забезпеченню цих закладів, вирішення питання кадрового забезпечення, стимулювання залученню коштів різних суб’єктів господарювання, приватних і комерційних структур для розвитку матеріально-технічної бази місцевої амбулаторії.

         В мережі закладів охорони здоров’я на території Баландинської сільської громади функціонує 4 лікувально-профілактичних закладів, в т.ч.: 

- фельдшерсько-акушерський пункт с. Баландине;

- фельдшерсько-акушерський пункт с. Катеринівка;

- фельдшерсько-акушерський пункт с. Коханівка;

- фельдшерсько-акушерський пункт с. Радиванівка.

Фактично зайняті посади на 01.12.2018 року становлять 6 одиниць та 2 вакантних посади.

        В 2018 році в галузі охорони здоров’я виконані наступні заходи:

- з місцевого бюджету, на придбання оргтехніки для первинної медицини, було перераховано районній раді суму  66 тис. грн.;

- з місцевого бюджету  була перерахована субвенція районному бюджету для Кам’янської ЦРЛ в сумі 2 тис. грн.;

-  проведено заміну вікон та дверей приміщення ФАП с. Радиванівка на суму 50 тис. грн, утеплено фасад ФП с. Коханівка на суму 45 тис. грн. за рахунок державного бюджету

        Основні проблеми:

- недостатнє забезпечення закладів охорони здоров’я медикаментами першої необхідності;

- недостатній рівень відповідності наявного медичного обладнання в закладах охорони здоров’я вимогам сучасної медицини.

      Основні завдання та заходи на 2019 рік:

-  покращення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;

-  збереження лікувально-профілактичних закладів сільської ради;

-  вирішення питання кадрового забезпечення.

        2.3.9. Фінансово – бюджетна ситуація.

       Фінансово-бюджетна діяльність - це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних і соціальних процесів в селах, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів та коштів інвесторів.

Основною метою діяльності об’єднаної громади у сфері бюджетно-фінансової політики є формування достатніх ресурсів податкових надходжень для фінансування пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Об’єктом аналізу фінансово-бюджетної ситуації територіальної громади є місцевий бюджет та функціонування міжбюджетних відносин в умовах ринкової економіки.

       Запровадження програмно-цільового методу складання та виконання

місцевих бюджетів, що мають прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом України. Вжиття заходів щодо детінізації та легалізації виплати заробітної плати в громаді.

       Забезпечення своєчасної та повної виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери з урахуванням державних і галузевих норм та гарантій, проведення розрахунків за спожиті бюджетними установами енергоносії та комунальні послуги.

       Фінансова підтримка коштами місцевого бюджету заходів, які проводяться в громаді та проведення заходів по відзначенню загальнодержавних свят, пам’ятних дат та інших заходів із забезпечення належних матеріальних та фінансових умов для цього.

        Надання з місцевого бюджету матеріальної допомоги громадянам, які потрапили в скрутне матеріальне становище, особам, котрі мають особливі заслуги перед Україною, брали участь в антитерористичній операції в східних регіонах України.

        Надання з місцевого бюджету іншим бюджетам міжбюджетних трансфертів на соціальний захист населення, виконання районних та обласних програм в галузі освіти, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту, обороноздатності держави, інших програм, поліпшення матеріально-технічної бази бюджетних установ.

        Фінансова підтримка коштами місцевого бюджету програм, спрямованих на соціально-економічний розвиток громади.

        Позитивними сторонами фінансово-бюджетної ситуації ОТГ є:

- отримання 60 % податку на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом наповнення бюджетів, а також єдиний податок, податок на майно, акцизний податок та інші податки і збори;

- наявність державних програм та отримання підтримки від держави на розвиток інфраструктури (кошти з Державного фонду регіонального розвитку та субвенції з державного бюджету);

- визначеність фінансових пріоритетів серед різних фінансових надходжень.

        Основні чинники, які негативно впливають на фінансово-бюджетну ситуацію громади:

- нестабільність законодавства;

- відсутність гарантій стабільного розвитку економіки як держави так і громади;

- високі темпи інфляції, які негативно впливають на рівень фінансової забезпеченості як бюджету громади так і її жителів;

- постійна зміна цін та тарифів на енергоносії;

- несправедливий розподіл акцизного податку;

- нестача достатніх власних фінансових ресурсів;

- зношеність основних засобів, зокрема будівель і приміщень бюджетних установ, які потребують значних капітальних вкладень.

        Основними цілями фінансово-бюджетної політики Баландинської

сільської ради на 2019 рік є:

- забезпечення ефективного управління бюджетним процесом;

- удосконалення системи адміністрування податків, зборів, обов’язкових платежів та збільшення надходжень до бюджету;

- зміцнення соціальної стабільності;

- сприяння розвитку інвестиційної та інноваційної діяльності на території громади;

- розбудова інфраструктури за рахунок реалізації програм та інвестиційних проектів у сфері транспорту, будівництва, комунального господарства, екології.

Доходи місцевого бюджету всього,          Станом на  01.01.2019, тис.грн

 в т.ч.:                                                              9578601

                

Податкові надходження                          

 

Податок на доходи

 

Єдиний податок

 

Акцизний податок

 

Податок на майно                        

 

Орендна плата  за землю

 

Податок на землю

 

Адміністративні збори та платежі

 

        3.  SWOT – аналіз.

         SWOT-аналіз ОТГ проведено на основі матеріалів дослідження соціально- економічного стану населених пунктів, що входять до складу Баландинської  ОТГ. На основі SWOT-аналізу здійснюється ідентифікація проблем та вибір пріоритетних напрямків розвитку громади.

        Як і у більшості регіонів країни, в громаді виходять на поверхню загальні проблеми українського суспільства – безробіття, кризовий стан підприємств, недостатнє надходження коштів у місцеві бюджети, низький рівень фінансування закладів освіти, медицини, культури та спорту, низькі умови комфорту проживання населення. Врахування зовнішніх та внутрішніх факторів, що загрожують реалізації сильних сторін громади та ще більшому послабленню слабких сторін розвитку громади, допоможе об’єктивно зважити потенціал її соціально-економічного розвитку та оцінити реальність розробленої Програми. Складність та незначна ймовірність швидкого усунення загроз вимагає від громади, органів влади ще більшої практичної діяльності у вирішенні проблем громади.

        Аналіз дає можливість об’єктивно оцінити можливості всебічного розвитку території.

        3.1. Порівняльні переваги, виклики і ризики Баландинської ОТГ.

Сильні сторони

Слабкі сторони

 1.Людський потенціал. Мешканці сіл – професійні кадри ( вчителі, підприємці, службовці, працівники ).

1.Відсутність достатнього транспортного сполучення

 2. Бажання позитивних змін та

патріотизм територіальної

громади.

2.Пасивність частини сільської громади до роботи по розвитку села.

3.Можливості розвитку малого та середнього бізнесу.

3.Відтік робочої сили в міста та за кордон.

4.Сприятливі природно кліматичні умови.

4. Недостатня кількість обладнаних відпочинкових зон та спортивних майданчиків.

5.Можливість розбудови соціальної інфраструктури сіл.

 5. Віддаленість від районного та обласного центру .

6.Можливості реалізації інвестиційних проектів.

6.Низький рівень сфери послуг.

7.Наявність достатньої мережі

соціальних об’єктів.

8. Збереження національних

традицій та багате історичне минуле.

9. Можливість розвитку зеленого туризму.

 

10. Наявне вуличне освітлення.

7.Перевищення смертності над народжуваністю.

8. Низька якість дороги з твердим

покриттям.

9. Недостатня кількість

високооплачуваних місць на селі.

 

10. Низький рівень інвестицій.

 

Можливості

Загрози

1.Участь у Європейських проектах розвитку та співробітництво.

1. Погіршення демографічної ситуації.

2.Покращення інфраструктури сіл.

2. Безробіття.

3.Економічний розвиток та залучення інвестицій.

3. Недостатність бюджетного фінансування.

4.Створення нових робочих місць.

4. Прискорення темпів інфляції.

5.Розвиток підприємницької діяльності, малого та середнього бізнесу.

6.Розвиток сфери комунальних послуг.

7. Стратегічний план розвитку громади.

5.  Недостатня державна підтримка

сільгоспвиробників

6. Обмежені фінансові ресурси для

спів фінансування проектів

7.Політична нестабільність в державі.

 8. Альтернативні джерела енергії

(сонячна)

8. Складність у залученні інвестицій.

9.Відновлення історичних пам’яток.

9. Недосконалість та нестабільність податкового законодавства.

 

        4. Картографічні, ілюстрацій та інші матеріали ( карти )

 

        5.   Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної    територіальної громади

       На підставі SWOT – аналізу та з урахуванням головної мети планування розвитку територіальної громади сформовані пріоритетні напрямки розвитку, які можливо здійснити при умові:

-забезпечення комплексу заходів, спрямованих на підвищення освіти, культури, духовності та свідомості мешканців;

-впровадження соціально спрямованих програм;

-створенні сприятливих умов для інвестиційної діяльності в   сільському господарстві;

-охороні та збереженні природного середовища;

-поліпшення якості доріг та вуличного освітлення;

-створення робочих місць через розвиток малого та середнього бізнесу, обслуговуючих кооперативів.

           Головна мета Програми соціально-економічного сталого розвитку Баландинської об’єднаної територіальної громади – це забезпечення добробуту мешканців на основі розвитку інфраструктури, підвищення соціально-економічних стандартів та забезпечення сприятливого економічного стану території.

 Мета1 – підвищення духовного та культурного рівня, збереження національних традицій.

 Мета 2 – розвиток економічного потенціалу, підприємництва та сільськогосподарського виробництва.

 Мета 3 – забезпечення високих соціальних стандартів населення.

 Мета 4 – безпечне та сприятливе для населення життя і здоров’я довкілля.

       6. Основні завдання та механізми реалізації Програми соціально – економічного розвитку об’єднаної територіальної громади

Мета 1 – підвищення духовного та культурного рівня, збереження національних традицій.

Завдання:

-залучення мешканців сіл до проведення державних, національних та релігійних свят;

-догляд за пам’ятниками та могилами, опіка над людьми похилого віку, знедоленими;

-сприяння залученню спонсорських коштів у розвиток культури;

-покращення матеріально-технічної бази та ресурсного забезпечення освітніх закладів;

 -побудувати дитячі майданчики сучасного типу;

-упорядкування парків як місць відпочинку для населення;

- модернізація вуличного освітлення по центральних та основних вулицях сіл;

  Мета 2 – розвиток економічного потенціалу, підприємництва та сільськогосподарського виробництва.

 Завдання:

- підтримувати розвиток підприємницької діяльності;

- стимулювати діяльність підприємництва направлену на збільшення кількості робочих місць;

- домогтися реєстрації підприємств, що розташовані на території сільської ради за місцем фізичної адреси;

 - розвиток сталого сільськогосподарського виробництва;

- забезпечити створення механізмів контролю за раціональним використанням земельних ресурсів громади;

 - передбачити заходи з підтримки раціонального використання землі та розвитку різних видів виробничої і невиробничої кооперації в селах;

-стимулювати діяльність підприємств направленому на збільшення кількості робочих місць.

  Мета 3 – забезпечення високих соціальних стандартів населення.

 - реабілітація та допомога воїнів АТО, допомога сім’ям та інші;

 - відремонтувати адмінприміщення для розміщення структурних підрозділів в с. Баландине;

- провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с. Баландине;

- капітальний ремонт відрізку дороги с. Баландине – с. Олянине;

- провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с Катеринівка;

- ремонт глядацького залу в клубі с. Катеринівка; 

- провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с Коханівка;

- капітальний ремонт покрівлі сільського клубу в с. Коханівка;

- закупити крісла для глядацького залу клубу с. Коханівка;

- провести ремонт приміщення ФП в с. Радиванівка;

- провести ремонт центральних сходів БК та покласти на території асфальтно – бетонне покриття в с. Радиванівка;

-  провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с. Радиванівка та Олянине;

- заміна електропроводки на першому поверсі БК  в с. Радиванівки;

- закупівля крісел в малий зал Будинку культури в с. Радиванівка

  Мета 4 – безпечне та сприятливе для населення життя і здоров’я довкілля.

- забезпечення дотримання законів і правопорядку, прав і свобод громадян, безпечних умов проживання;

- централізоване вивезення сміття з населених пунктів;

-упорядкувати місця ліквідованих стихійних сміттєзвалищ;

-розбудова системи  водовідведення на сільських дорогах;

-створення рекреаційних зон та озеленення населених пунктів.

7. Перелік проектів/програм розвитку місцевого самоврядування та першочергових завдань які плануються впровадити Баландинської ОТГ в 2019 році

№ п/п

Пріоритетне завдання соціально-економічного розвитку

Заходи спрямовані на реалізацію пріоритетного завдання

Обсяги фінансування (тис. грн.)

Всього

Державний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

1

Підвищення духовного та культурного рівня, збереження національних традицій

- ремонт глядацького залу в клубі с. Коханівка

39

 

39

 

- капітальний ремонт покрівлі сільського клубу в с. Коханівка;

670.449

603.404

67

 

- закупити крісла для глядацького залу клубу с. Коханівка;

120

 

120

 

- заміна електропроводки на першому поверсі БК  в с. Радиванівки;

 

59.925

 

 

 

--

 

59.925

 

 

 

-

Закупівля крісел в малий зал Будинку культури в с. Радиванівка

29

19

10

 

Капітальний ремонт будинку культури в с. Радиванівка

760

684

76

 

Заміна вікон в Баландинській ЗОШ

200

180

20

 

Поточний ремонт глядацького залу клубу в с. Катеринівка

180

162

18

 

- закупити крісла для глядацького залу клубу с. Катеринівка

150

135

15

 

Капітальний ремонт покрівлі дитячого -навчального закладу «Ромашка» с. Баландине

614,4

553,0

61,4

 

Придбання спортивно-тренувального майданчика с. Катеринівка

 

 

 

 

2

Забезпечення високих соціальних стандартів населення

Допомога воїнам АТО, допомога сім’ям, які потрапили в складні життєві ситуації та інші;

100

-

100

--

Відремонтувати адмінприміщення для розміщення структурних підрозділів в с. Баландине;

159

---

159

---

Провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с  Баландине;

100

 

 

 

100

 

 

Капітальний ремонт відрізку дороги

с. Баландине –

с. Олянине;

2000

1750

150

 

Провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с Катеринівка;

159.5

--

159.5

-

Облаштування спортивно- тренажерного майданчика в с. Баландине

 

 

85.850

 

 

85

 

 

0.850

 

 

---

Провести капітальний та ямковий ремонт доріг в с Радиванівка та Олянине;

70

 

70

 

Поточний ремонт відрізку дороги  в

с. Олянине , вул. Центральна

100

   

100

Провести капітальний  ремонт доріг в

с. Катеринівка;

пров. Чумацький,

вул. Соборна

701

630,9

70

-

Капітальне будівництво енергоефективного освітлення на сонячних батареях в с. Радиванівка

60.28

 

60.28

-

Капітальний ремонт покрівлі Баландинської сільської ради

568,461

454,7

113,7

 

Провести  капітальний ремонт приміщення ФП в

с. Радиванівка;

445

400,5

44,5

 

Придбання сучасного лікувального обладнання для ФП (небулайзер, електрофорез, УВЧ)

 

100

 

100

   

Відшкодування компенсації за пільговий проїзд

55,6

 

55,6

 

3

Безпечне та сприятливе для населення життя і здоров’я довкілля

Упорядкування місць ліквідованих стихійних сміттєзвалищ

12,5

-

10

2,5

Озеленення зон відпочинку

2

     

Боротьба з карантинними організмами

16

     

Придбання сміттєвих баків

-

 

-

 

Придбання паливно-мастильних матеріалів

22.4

 

22.4

 

Розчищення доріг від снігу, грейдерування

150

 

150

 

Обслуговування вуличного освітлення

80.5

 

80.5

 

Підключення інтернетмережі до Баландинської ЗОШ

20

   

20

Побудувати колодязі під скотомогильники

150

 

75

75

Поточний ремонт греблі в с. Катеринівка

 

 

 

 

          8. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми

        Програма соціально – економічного розвитку Баландинської громади на 2019 рік складається з низки конкретних заходів, спрямованих на досягнення цілей, визначених пріоритетами, і в кінцевому рахунку – визначеного бачення розвитку громади.

        Заходи надалі повинні бути перетворені у програми й проекти, однак це лише передумова реалізації  Програми соціально – економічного розвитку громади. Успіх на цьому шляху багато в чому залежить від управління проектами і в цілому – управління реалізацією Програми соціально – економічного розвитку громади .

        Постійний моніторинг й адаптація Програми до умов, що змінюються.

        Процес моніторингу включає збір даних щодо ефективності і якості реалізації Програми  в порівнянні з очікуваними результатами. Ці дані мають бути включені у щорічний звіт про виконання Програми. Звіт повинен бути підготовлений як базовий планувальний документ до визначення програм і бюджету на наступний рік.

 - Оновлення Програми .

         План – це живий документ, що потребує постійного оновлення у зв’язку зі зміною обставин та відповідно до висновків і рекомендацій звіту про оцінку Програми соціально – економічного розвитку громади . Внесення змін до Програми соціально – економічного розвитку громади буде відбуватись згідно з існуючим регламентом роботи сільської ради.

         Тому – то терміни виконання  стратегічних напрямків розроблено спираючись на:

  Ресурсні можливості територіальної громади.

  Державні програми розвитку та фінансування.

  Програми розвитку Кам'янського району та Черкаської області.

  Роботу Баландинської сільської ради, її виконавчого комітету.

 Активність мешканців територіальної громади.

 

Баландинський сільський голова                                                                                                              М.М. Моцар


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь